Jak si udržet tu správnou motivaci při hubnutí?
Mužské a ženské důvody k hubnutí - je v nich rozdíl?
Při hledání motivů hubnutí je zajímavé vzít v potaz rozdíl v mužském a ženském přístupu. Muži velmi obecně řečeno hubnou, protože musí a ženy proto, že chtějí. Tuto tezi potvrzují výsledky průzkumu mezi 1500 respondenty, který se uskutečnil v Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment. Ze zdravotních důvodů hubne celých 57 % mužů oproti pouze 21 % žen. Naopak, ženám jde většinou především o to, vypadat dobře a líbit se - tento důvod uvedlo 54 % žen a jen 18 % mužů. Asi 20 % lidí hubne kvůli vyššímu sebevědomí a mezi další důvody lze zařadit práci, tlak partnera a okolí, životní jubilea a společenské příležitosti.
Nejen x a y chromozomy ovlivňují přístup k redukci tělesné váhy, důležitá je i naše povaha. „Racionální jedinci mají mnohem větší předpoklad úspěchu, protože jsou vytrvalí, dokážou zatnout zuby a reálně si představit svoji vysněnou váhovou metu. Naopak emotivní typy často oddalují počátek redukčního programu, obávají se jeho přísných pravidel a ztráty životních požitků,“ vysvětluje Bc. Gabriela Knosová z Institutu kompliment. „Proto také mnohdy snažení ukončí předčasně a vrátí se do svých starých kolejí.“ Všeobecně se však do kategorie nejméně úspěšných lidí řadí ti, kteří se hubnout nerozhodli ze své vůle, ale na přání někoho jiného - rodičů, partnera či nadřízených v práci. Nemají totiž dostatečně silnou motivaci k dosažení stanovaného cíle.
Motivace jako alfa a omega v procesu redukce váhy
Snížení tělesné hmotnosti nezahrnuje pouze ono prvotní rozhodnutí „chci už konečně zhubnout“, ale jedná se o dlouhodobý proces, během kterého nás čekají mnohé nástrahy. Počáteční motivace pozvolna oslabuje a do cesty se staví překážky, které mají jednoho společného jmenovatele - slabou vůli. „Motivační a psychologické aspekty častokrát rozhodují o úspěchu nebo neúspěchu hubnutí. Udržet správnou motivaci klienta po celou dobu procesu redukce tělesné hmotnosti, tedy ve fázi aktivního hubnutí, ale i v čase stabilizace a udržování hmotnosti, je proto úlohou každého správného odborníka na hubnutí,“ říká Bc. Gabriela Knosová z Institutu kompliment.
Pro udržení správné intenzity motivačního náboje je kromě osobního vnitřního rozhodnutí důležité také to, aby redukční program přinášel reálné, měřitelné, citelné a viditelné výsledky. Pokud jsme každý týden schopni zaznamenat úbytek váhy, tělesného objemu a cítíme se lehčí a plní energie, máme chuť v našem snažení pokračovat. Motivační náboj a tolik potřebnou disciplínu pomáhají udržet i vzory v našem okolí, například úspěchy dalších účastníků redukčního kurzu, podpora rodiny, přátel a okolí. I v tomto případě platí známé přísloví, že ve dvou se to lépe táhne a pomoc odborníka je zde nadmíru užitečná. Pravidelné schůzky s odborníkem (alespoň jednou týdně) totiž přinášejí možnost konzultace veškerých problémů spojených s hubnutím. Včasným odhalením a napravením chybných postupů v procesu redukce hmotnosti se předchází zbytečnému trápení a následnému oslabování motivace. „Disciplínu klienta v redukčním režimu pomáhá udržovat pravidelné monitorování dosáhnutých výsledků, analýza jídelníčku, kontrola stanovených úkolů, individuální cvičení pod odborným vedením a dopředu dohodnuté termíny setkání. I díky tomu je míra úspěšnosti setrvání v programu a jeho ukončení velmi vysoká, a to až kolem 98 procent,“ doplňuje Knosová.
Komentáře
Pozor nový...Jste vlezlí jak Jehovisti.
g.
Pozor nový projekt na přivýdělek.
Jako první v ČR Vám přinášíme zcela jedinečnou možnost vydělat peníze tím nejjednodušším způsobem, jakým se na internetu peníze vydělat dají –
Žádné klikání! ! Žádné vstupní poplatky! Žádný spam! Žádné podvodné nabídky!
O všechno se postará reklamní lišta, kterou si jednoduše nainstalujete do Vašeho prohlížeče a po celou dobu Vaši aktivity na internetu budete vydělávat! Když zaregistrujete 5lidí váš . výdělek je kolem 11000 kč, výdělek za každého pod Vámi získáte další peníze, ,(záleží jen na vás kolik si vyděláte)tak neváhejte zaregistrace je zdarma.
Více na mém odkazu http://www.revolucnireklama.cz/index.php?ido2=20181 Využijte výhody být na začátku
.Pozor začínáme 1.1.2013!!
Máte li dotaz pište na e-mail [email protected]
- Odpovědět
Pošli odkaz